Mycket bilder

På min dam! Men hon e ju så fin min lilla tjockis med fullt med grässtrå i munnen, hon kikade in en snygg/ful häst där långt borta :>
Så va veterinären här för en timme sen. Så nu är hon färdig vaccinerad inför fölningen! Så fick jag även skrivit ut lite avmaskningsmedel & ppiller till katterna. Så nu är nog alla nöjda .
Igår morse fick jag typ chock. Jag skulle bara gå in en halvtimma för att käka lite, medans hästarna käka upp resten av deras frukost. Så gick jag ut vid halv 9 & när jag kommer in i stallet så tänker jag ' VAFAN ÄR MIN HÄST?! Kollar motigt in genom boxen, å där ligger hon & stånkar/stönar lite jobbigt. ÅÅ inte nu bara, de är för tidigt, tänkte jag, å öppnade boxen & gick in. Inte fan ställde hon sig upp då heller. Så då tänkte jag nu är de något fel.:( Jag gick bak & kolla, men inget syntes som ville komma ut. Så gick & hämtade en grimma & satte på hennne den, å drog lite lätt. Å då ställde hon sig direkt & ville gå med ut. haha så förmodligen var hon bara trött i benen eller allmänt trött! Fjolliga matte kanske, men visst blir man rädd, förfan, jag var ju inte borta länge, hon hade inte ätit upp allt heller..så då blir man lite nervig. Inte dags än för då är de säkert något fel på fölet. Icke levande eller något. Åh a de va jobbigt ..fölisen får gärna vänta 3 veckor till iaf! Men vem vet ? :)
BAI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0