Måndag igen.

Söndagen igår tillbringades både inne & ute. Fick tvättat min sketna bil, så nu är den ren & fin igen. Sen när jag kom hem så fick jag se 2 baoutaaastora godispåsar hemma. Då blev jag löcklig, men har än inte smakat på en enda ur påsen. Hann väl helt enkelt inte. Blev tacksägelse i flakebergkyrka igårkväll 20:00. Ganska sent & lite sega var dom, men var väl klart runt 21 iaf. Kören sjöng fint i kyrkan & de va faktiskt VARMT för en gång skull. Tycker alltid man sitter & huttrar i kyrkan. 'a för jag går ju så jätteofta i kyrkan' haha eller inte. Men jaja. Då fick dom läst upp vilka som gått bort iallafall . Så blir begravningen nu på torsdag redan. 13 dagar efter hon gick bort. Det är ganska snabbt. Men dom har ju pratat om det, att Sverige är sämst på att ordna begravningar snabbt efter någon dött. Dom flesta länder har mellan 1-2 veckor. Så det skulle väl ta start nu i Maj har jag för mig. Men nu ordnade dom det snabbt ändå, å de är väl lika bra det, så de är gjort. Är alltid något som tynger en, så det ska bli skönt när den är över. Kommer väl bli en jobbig begravning som vanligt, gillar inte! Men som sagt , sen är det ju gjort!
Innan dom hämtade farmor här hemma, så tog dom på henne ett långt halsband som hon fått av mig för några år sen. Min faster tyckte hon skulle ha på sig det, för det använde farmor alltid när hon skulle ut på något :) Så det känns ju bra att hon får med sig det! :)
Jaop.
Å idag är det måndag igen. Lite kyligare än så länge, men skulle väl bli varmare i eftermiddag hörde jag, återstår att se. Jag ska ju ändå jobba inne, så mig kvittar de, får ju ändå inte va ute;D
Fast jag har ju vart ute en sväng nu med doggen nere hos hästarna & sen har jag tränat lite med Casillas . Morötter som belöning, de är smaskens de. heh, han har nog gått ner lite till. Ska dra & väga honom nästa vecka tänkte jag. Nu slipper jag åka in varje vecka & ta spruta iallafall. Han hade blivit lite starkare i ryggen, men skulle fortsätta med tabletterna som jag har ett tag till, sen byta till en annan sort som skulle förebygga lederna på samma sätt, fast han kanske slipper bli så trött. :) SÅ får vi tro att han håller några år till!
Ska tillbaka & jobba strax några timmar till. Men får sluta tidigare idag, eftersom vi ska på kurs i Troll ikväll . Började väl runt halv 7, så måste ju hem innan & plocka in mina hungriga töspållar.
Så får vi se sen vad Ada har att visa för nya Vårfrillor :)
BAI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0