Ledig dag..

Ledig dag. Som började med hästarna såklart. Efter de ringde jag tele2 & fick ställa min fråga efter ca 25 min, helt ok:) Eller inte, var skitenödig som ett as, när det var typ 5-10 min kvar i kön, å då kunde jag ju verkligen inte lägga på, för inte orkar man ringa upp & vänta lika länge igen. Så näe de va bara att trycka in körven. Muhaha.
A tillslut så svara ju någon & talade om att mitt abonnemang inte kommer gå igång förrän i morgon, för då har de tydligen gått en vecka. Tycker inte de borde ta sån tid. Har bytt fram å tillbaka nu varje dag för & se om de funkat. Gäsp. Jaja i morgon då kanske man slipper läsa 'endast nödsamtal' igen .  Jag var i Troll förut, skulle hitta begravningskläder till i morgon. Eftersom jag typ inte äger mer än ett par svarta byxor, så tyckte jag de kändes lämpligt att köpa något lite mer 'finare' i svart. Så hade jag kollat ut en klänning på Gina tricot hemsida, som jag tänkte den har dom säkert i trollhättan . Men näe hittade den inte, så skulle jag få fram den på mobilen & visa någon som jobba om dom hade den. Men då så typiskt att mina pengar på kontantkortet tog slut , så fick ju inge surf, men hon sa att jag skulle komma tillbaka om 30 min, för då kanske dom fått upp dom nya grejjerna. Så jag gick ut, å kom på att jag måste ringa farsan, så han kunde gå ge hästarna mat. Men med vadå, hade ju inga pengar, surt & köpa till kontantkortet när jag ändå ska byta till abonnemang i morgon. Men fick köpt de iaf, vem ska jag slööösa 75 spänn på idag? Någon med 3, typ Marie? haha. yey, fick ringt farsan & sen skulle jag kolla hemsidan igen hur klänningen såg ut.. Då hade de kommit fram fler bilder på den, å jag som trodde det var en dragkedja ibak som va nerdragen, visade sig att den skulle ju va så nerdragen. haha jag & min syn. Men inte fan skulle jag kunnat ha på mig en sån här under..å dessutom så kort. Hatar kort som sagt! Så då sket jag i att gå in på gina igen. haha :D
Fick bli HM istället, där jag hittade en svart som gick under knäna, & en svart kavaj.
Så nu va de fixat iallafall. Får se om morsan godkänner´t !
Känns lite jobbigt in för i morgon,men de klarar vi!
Bestämde ju mig för att inte gå in & se farmor när hon dött. När jag var 12 år, skulle vi hälsa på farfar på sjukhuset, så hade han dött precis när vi kom dit. Å den bilden av honom är det enda jag sett i fortsättningen. Å de är inte så trevligt att ha en sån bild kvar. Så därför kände jag att jag inte ville förstöra mina bra bilder av farmor..
Men så dagen efter så ångra jag mig lite, å morsan & farsan gick in dit & väntade på begravningsgubben.
Så kom brorsan hit , å då tänkte jag, på mig själv & han. Han hade nog aldrig sett någon död, å de kan vara nyttigt också. Så vi gick in till farmor iallafall. Å de är ju inte så farligt egentligen, de är ju så livet slutar! Men just den där bilden av hur man ligger där blek , ögon,mun öppna. Jag gillar inte den bilden, när dom nyss vart så fulla av liv, så tar de bort den känslan o bilden . ! MEN nu gick det bättre denna gången, har faktiskt fått tillbaka flera minnebilder än bara en & de kan ju va för att farfar alltid var sjuk under min uppväxt, så de är väl det enda jag minns. Så jag är glad att jag gick in iallafall! Döden drabbas vi ju alla av, för eller senare.
Some die young but you better hold ON! som laleh sjunger!
Men vissa gör ju tyvärr inte det, endel blir sjuka, endel blir drabbade av någon olycka , endel tar sitt liv.
Dom som tar sitt liv, framstås alltid som fega. Fega för att dom lämnar alla dom närmsta i sorg, för att dom inte söker hjälp, eller tar tag i sitt liv. Men det är ju lätt att säga, eller hur ?
Har man kommit ner i den djupaste depression, när man inte vill prata med någon om sina tankar, när pinan har ihjäl insidan, så är man ganska djupt nere, vissa är starkare och vissa är svagare. Å det är jävligt synd, men för dom svagaste är gränsen inte så lång, å efter den så finns det ingen snabbare utväg än döden som hjälp!
Tyvärr är det så här för många, många, många. Hur många tar inte sitt liv om året ?.. Skrämmande!
Vissa som drabbas av sjukdomar eller olycka, dom kanske verkligen vill leva, men dom kan inte, för dom kan inte bestämma det själva. Men den som tar sitt liv, den har valt & bestämt det själv?!  Men man är ju på ett sätt sjuk då också, å vissa har inte orken för att bli friska..Så att dom är fega, de kan jag nog inte hålla med om heller.. Alla vi människor är olika, alla tänker olika, så ingen kan säga vad som är rätt & fel heller.
Jej, nu blev det väldigt långt inlägg med mycket tankar. Just därför jag skriver, för att bli av med dom.
BAI . Å ta hand om er & era nära&kära gott folk. <3
Så nu avslutar vi med en låt jag älskar! + en cover. Låter ju lite som blinka lilla stjärna i början i pling plonget;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0