Dagen D

Godmorgon. Var inte så jobbigt att gå upp 6. Har gått riktigt bra att vänja sig vid sommartiden med. Det brukade det aldrig göra förut. Men nu är jag väl van att gå upp tidigt.:) Lika bra de, så man får saker gjort. Å idag behövde jag va klar tidigt, eftersom vi redan ska åka vid 10 . Farsan har det nog stressigt hos kossorna nu, men morsan är ju med ute & hjälper till, så dom blir nog klara i tid.
Det blir ganska många handskakningar idag också, 60 pers skulle vi bli efter begravningen, så de blir nog bra.
Morsan tyckte de skulle bli jobbigt idag, å för inte tala om hur dåligt farsan mått de sista nu .
Men då sa jag ,tänk på när farmor åkte polisbil efter hon kört ner i diket. En gubbe hade stannat & tyckt hon verka konstig, så polisen kom, trots att det bara va 1 km hem. haha.  Så körde dom henne hem för hon var chockad, eller dom kanske trodde hon va påverkad.. Å när dom gick till ladugården för att berätta för pappa, så hoppa farmor upp emellan poliserna & skrek'tjooooooooooooooooooooooooohooooooooo' som en överasskning, typ jätteglad! hahaha, farsan undra va gööör hon . haha . Så man får tänka på dom skojjiga sakerna hon sagt/gjort . Samma med fartkameran efter vi vart på bröllop hos min kusin . Så skrek morsan ' fartkaaaaaaamera' Å pappa reagera för sakta, så kameran tog kort. Å vi bara neeeej nu blev du fotad. Så ropar farmor efteråt högt 'VA, va säger ni, va de någon som tog kort!?' Fast då kanske hon va lite rund under fossarna också. ;)
Eller när hon tagit ur sina tänder på kvällen, så har hon sagt till farsan varje gång'nu ser jag ut som en höneröööööv'! haha sånt får vi tänka på idag, så ordnar det sig nog!
Ha de bai .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0