Tjååpp

Torsdagkväll. ÄR sjukt trött! Skulle kunna lägga mig nu & söva. haha.
Igår va jag ju ledig, skulle egentligen vart till optikern också. Men fick ju avboka den tiden så vetrinären kunde komma istället. Hästapollan fick en spruta, samt fick hämta ut lite smärtlindring & köpa ett schampo som skulle ta död på skiten på benen . Så får hoppas det hjälper nu. Men tyckte benen inte va riktigt så svullna. Så får hoppas det hjälper, ska ju ge henne de i 5 dagar. Men jag skulle ringa i morgon om det inte såg ut som de hjälpt något. Tur man inte behöver spruta dom i huden, läskigt. Är tillräckligt krångligt att spruta in i munnen, fast idag va hon snäll & stod still, hon visste väl att de smaka gott. . Efter jag hämtat ut de på apoteket igår, så åkte jag till mormor&morfar en säng & fikade lite. Då hade även Marie ringt. Alltid är min mobil någon annanstans , fattar inte hur jag kan glömma av vart jag lägger den hela tiden. Samma sak med nycklarna. Aja iaf jag ringde upp & tjöta lite, hon undra om jag ville komma & rida. Så jag for iväg dit vid halv 5, & red på den store flygarN Concorde i skogen. De va mysigt. Men fan va de mörknar fort nu, speciellt när det regnar också.. Knepigt att regnet lyckades hålla sig kvar i molnen när vi red, då de regnat precis innan, & dök även upp efter. Men vi hann hem precis innan de mörkna helt. Ibland ska man väl ha tur med vädret ?
Btw, när jag kom hem & skulle ta in hästarna ikväll så ser jag att dom inte är i hagen. Utanför hagen är ju icke så smart att va. Men där fanns ju gräset? halåååå då får man faktiskt gå ur hagen.. ELLER INTE . De är lilla Lili som förstör haget,(ok, nu va de i den provisoriska hagen) dumma pålle :p Men hon lär ju bli chockad nästa gång då strömmen är på . Då kan man ju undra varför jag inte haft strömmen på då ? hehe. Jag hade inte på för dom gick i olicka hagar först, så då var strömmsladden tvungen att ligga igenom ena hagen. Men då tänkte jag att då snubblar säkert min brud över den sladden, så bäst att ta bort den. Å de gick ju bra, i 1 vecka iallafall . :)
Får väl flytta hagen igen nu, denna börjar också bli lerig till tusen! Skit och .
Och sen ska man väl även ställa tillbaka klockan till lördag?, SOVA EN TIMMA LÄNGRE, WIEEHOO! Men vafan orka hålla på med de där ställa om klockan egentligen.. Jävligt krångligt & onödigt påhitt! Lördag var det väl ?
Då börjar även Så mycket bättre igen. GÖTT! Det var ju sjukt bra förra året! I år är ju grymme Ledin med också, det gillas mkt!!
NÄE blunnar på ena ögat nu. Dags att slänga sig någonstans .
baiais

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0