Rusk

Ruskväder. Gillar inte sånt här, blåst & regn. De gör inte mina damer heller, så dom fick snällt äta frukost inne.
Jag är väl typ 'ledig' idag, har endast med datan så jag kan svara & boka in.
Häromdagen fick jag en väldigt rolig kund.
14-15 år, vit i hårbotten, längderna uppepå knallorange/nått inslag av brunt kvar. Resten av längderna lite mellan orange. haha så jävla mycket koppar! Ioförsig så är det ju det som är inne nu i höst ;D Även på killar, gillar de inge vidare men ;) Åter till kunden, när hon bokade tiden på telefon så frågade jag, ska du göra en färg eller flera? Men hon svarade en färg, så jag tänkte a de räcker med en timma. haha så kommer hon in och ser ut sån ihåret. ALLA kan misslyckas hemma med blondering, (vet inte ens varför någon testar) MEN iallafall, den här tjejen hade gjort samma misstag förut, & då hade håret gått av hur mycket som helst. Det stod hennes mamma & sa bredvid. Å då tror tjejen att jag vågar mig på & bleka hela hennes hår, när även denna gången mer än hälften av håret måste klippas av. Hon hade väl axelångt hår, men fy satan va dålig kvalité. Värre än svintotuggumi. Så vill dom oftast inte klippa sig heller, jag fick tagit liiiiite. Men de hade behövts rakas av allt uppepå egentligen..
Åså när man står där & frågar om de überdåliga håret, vad har du tänkt att du skulle få för färg idag & dom svarar blondt som i botten. Så vill man ju kräkas, de går juuuu inte!! :p
Ställer mig fortfarande frågan, hur tror man att man ska kunna bli blond när man är brunsvart hårig innan.  Varför bleker man hela håret själv, när man ser att man har olika färger i botten & i längderna, tror man då att det ska bli ett jämt resultat? . Håret på utsidan är ju dött och utsätta det för en helblondering så blir det ju mer än bara dött!
Aja, eftersom hon ville bli blond i framtiden, så kunde jag ju inte tona ner de så mörkt, men det såg ju lite bättre ut när de vita i botten försvann, men resterande av håret va ju inge vidare eftersom de va i så dålig kondition !
Man blir ju inte ännu gladare när personen i sig är sådär fjortistyyyyp, som inte säger något mer än jag vet inte, jag vet inte, stirrar på sina kompisar, som om jag vorde världens idiot frisör. :D HEJJA !
Dålig dag igår, fifan!
Även igårnatt, eller precis när jag & älsk hade somnat, så vakna jag upp utav världens jävla åsksmäll!! ÅSKAR de skrek jag samtidigt som hunden gick loss som en idiot med sitt skall! Älsk vakna också, skiträdd , men endast utav hundens läte . haha.. Jag låg iaf & lyssna om det kom någon mer åskknall, men icke. Tänkte vafan då måste de vart en älg eller råddjur utanför som brakat på någon grejj. Äsh vi våga inte gå & kolla, utan somnade om ganska snabbt. Inte mer med de. När klockan ringde halv 7, så åkte jag & vovven iväg till hästarna. DÅ ute vid min väg, så ligger det en bil i åkern, voltat många varv & ligger upponer helt MOOOOSAD! Där va den åskan, shit! Tur att han bara fått glasplitter i händerna? Låter skumt, av en sån smäll! Men det var ju tur! För annars hade man ju fått mer ångest av att man inte gick upp & kolla! Men bor man i skogen så är man faktiskt lite skrajj för ljud tyvärr..Så tur det gick bra(hörde de på radion en halvtimma senare)
Happ.
Kommer med lite nya hårtips snar..
bai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0