banana

Banan & fil & socker, så jeffla gött! :p Kombinera de med chicken mc nugets igår , samt pommes. haha hejja vilken blandning! Mätt blev man iallafall.
Jag ringde nyss vetrinären, blir alltid så jäkla nervös när man ska ringa såna samtal. Men han ville ju typ inte veta nått på telefon, så kände mig bara dum att jag sa något ens. hah, aja det blir väl säkert ett jäkla dyrt kalas som vanligt. Men bättre & ringa än att inte ringa alls, borde säkert ringt tidigare ändå. Men men, har ju försökt nu iallafall! Ska ringa vid halv 10, & få reda på när dom kommer också..
Nu är doggen bättre iallafall, hoppas han får behålla maten idag med. Så jag kan avmaska han sen, för det är antagligen något som behövs också . Happ.
Folk frågar mig ofta om jag inte är ridsugen ? Och givetvis är jag det, men har känts så jävla tråkigt allt sen beauty blev kass. Frågar mig, vafan skulle de hända mig för, första hästen man skaffar är de tvunget att de ska bli så då? Varför jag osv. Det handlar ju mycket om pengar, så kändes dystert eftersom jag pungade ut endel pengar för henne..Så jävla typiskt. Jag får skritta på henne, men de känns också, ska jag sätta mig på henne när hon har en dålig rygg, hon är stark, men jag tycker de räcker med att hon ska bära bollen i magen, som hon endast kanske kan göra denna gången. Samt, hon är skrajjsen av sig, så då får jag upp bilder som att hon får flipp & far i väg i världens sken, eftersom hon inte ridits på 5 månader & går omkull. Vill helst inte utsätta henne för det mer. Jag promenerar med henne, & hon känner sig nöjd & lugn. Tror hon känner att hon kan slappna av nu, inget stress, som i hennes förra 'liv'. Hon känns lite mer cool i sin omgivning här hemma! Å de kanske inte är så många som skulle behållt henne, när ryggen är pajj. Men jag ville ge henne minst 1 år, för att se hur de går. Hon kanske är jättebra efter all vila, eller hur kass som helst, eller som innan. Vem vet.
Vet bara att jag någon gång får ta ett beslut. Blir de föl, så kan dom ju inte gå huur länge som helst ihop.De blir inte bra. Samt jag vill ju komma igång med ridningen igen, träningar & allt som jag började med. Men den saken skjuter vi till våren! För visst går vintern snabbt över ? haha, snart kommer la en jäkla massa snö!
Vinterdäckena måste la på snart, antar jag. .
baai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0