Söndag

Visst går helgen så jäkla snabbt? som igår, åkte till stallet , var där 10:15. Jag var hemma 15:30 ;D Så snacka om att dagen går fort . Hoppade ju lite igår, men de är tamejfan inte de lättaste med min brud. God DAAAAAMN så stark hon är. Hoppade 5 studs igår, hon hoppar ju som en klocka men precis efter sista hindret kör hon ner huvudet & sen sticker hon som ett skott ENLIGT mig. Visst ska hästen ha fart innan hinder & trycka ifrån, men det ska va samma fart innan som efter! Å de lyckas jag då rakt inte med. Blir bara ledsen, arg & ännu fegare när det blir så!! Måste även köpa ridstövlar för mina skor flyger ju in i stigbygeln så jag knappt kan sätta mig ner & försöka få ner tempot...åh , vet ju att hon inte hoppat så mycket, men då ska personen innan ha tränat på de där med farten. Men morsan sa igår, djur blir som människan, är någon som tar hand om den hetsig, så blir djuret likadan. Är man lugn blir den lugn. Så äre ju, men blir ju otålig själv, när man får höra 'gör så gör såå gör si & så', när de inte GÅR! Jag behöver börja från noll, har ju fan inte hoppat på 7 år, å då hoppade vi ju varje vecka. Men man tappar jävligt mycket på 7 år. Dessutom blir man fegare med åren..Men ska försöka få mig någon lugn träning för mig själv & någon tränare, även i dressyr, i morgon kanske. .  JAJA nog tjötat om hästen .
Igårkväll var jag hos morsan med dom vanliga. Handboll kollade vi, SVERIGE VANN :D muhaha, annars hade kanske älskling fått tomater kastade på sig.. Men de blev ju inte så, han var inte ens med & kolla, då han kom senare;D
Sen sov han hos mig & vi kikade på Solsidan . Älsk har ju inte sett första säsongen så började kolla om med han. :>
baaaia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0