ZzzzzzzZzz

Tror ni jag är trött ? phuuh,  som fan! Jobbade förmiddagen till 12, sen kasta jag mig iväg till stallet. Jag hade ingen förrän 3, så jag tänkte om jag skyndar mig , så hinner jag fixa allt där borta & rida. . Haha, ja jag red ut en timma ungefär, jag var tillbaka 14:10, hoppsan va snabbt tiden gick, tänkte jag. Så när jag va klart med allt & fått ut hästen igen, så va klockan 14:35. HJäälp snabba på. Körde tillbaka till salongen, bytte kläder & duscha håret. Haha röven fick vänta med sin dusch. Jag tror inte någon kände att jag lukta totto för de bland alla permanentdofter& färgningar. Så jag stod där 14:55 & va klar. Men ingen kund kom ? Klockan blev 15:15, jag tänkte vafan ska hon alltid va sen. Så typ 15:20 dyker hon upp & typ 'hihi jag är lite tidig' hahah, då va jag tvungen & skratta. :D  Jag sa , jag har skrivit klockan 3, å då blev de fart. .:p Hon trodde tydligen det var halv 4. Jaja skitsamma jag hann ju med hon ändå. Snabbt som satan :p Sen sluta jag ju klockan 6, å kunde bara åka rätt HEM . DET var skönt ! Inte för att jag har vilat direkt. Jag blev nyss färdig med mina hjärtglasyrmuffinsar. 59 stycken blev det idag. Gjorde ju 49 förra veckan, morsan fick ju 30 eller något. Å dom är snart slut sa hon . . haha på en vecka ? Så jag var snäll & gjorde flera. SÅ jävla goda är dom, har nog fan aldrig lyckats så bra med muffinsar förut! Gjorde även några pyttesmå för formarna tog slut.  De ser ut som jävligt fula kakor på bilderna, men de äääre , någon kanske fick en svart kant , men de skitsamma! :D







Vetefan vem Gudrun är, men så hette receptet.

Gudruns Sockerkaksmuffins
2 ägg
5 dl strösocker
3 dl mjölk
6 dl vetemjöl
3 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
200 g smält margarin


Ca 25 st. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjölken och mjölet väl blandat med bakpulvret och vanillinsockret. Rör tillsist ner det smälta avsvalnade margarinet. Grädda i 200 grader i 15-20 min.



Sen tyckte jag själv det var så tråkigt med vanliga muffins, så jag blanda bara florsocker & vatten till glasyr. Å sen lite hjärtan över, så de ser sött ut .  FäRdiigt .


baii






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0