Vill man bli gammal ?

Ja frågan är om man vill bli gammal tant & bo på ålderdomsboende ? Det skulle jag inte vilja bli här iaf, å det är säkert så på många ställen i andra kommuner/städer också . . Min kära mor åker ibland & klipper dom gamla på hemmen. Vissa ställen är bättre än dom andra. MEN just detta stället hon var på , jag menar hur lätt är det för min kära mor att veta vilka hon ska klippa . Den här gången fick hon klippa 5 stycken på 1 1/2 timme . FÖR att 2 skulle ut på annat & var tvungen att va färdig inom de & de dagset. 10 minuter, hur ofta kan man klippa någon på de? Ska alla ha maskinklippningar kanske ?  haha. Nej men så jäkla onödigt , personalen är griniga & dom går hem & låter en som inte är så van vara kvar själv 1 timma . Å hur lätt var det för den tjejen & veta vilka som skulle klippa sig heller. Helt sinnes var det sa morsan.  Sen när den riktiga personalen kommer för att gå in på sitt pass. De första dom 2 gjorde var att gå ut & röka , där stod dom. Morsan höll ju på & klippa i ett rum typ matsalen, då kommer en utav personalen in iallafall, men vet ni vad hon gör . Hon går till köket & tar sig glass i en skål & sätter sig bland dom gamla & äter själv ? Vafan är de då? Å inte nog med det, den andra personen kom sedan också in efter rökpausen & tog en tallrik glass. Där satt dom gamla & stirra , inget kaffe eller något fick dom då. Där ska personalen sitta & slaffsa framför dom. Jävligt nice. .Dom satt & titta i tidningen & diskutera vad det gick för filmer ikväll, men alla börja ju klockan 22, de va då dom sluta. Så då skulle dom ju miiiissa filmerna...GAAH! Sen klippte även morsan en tant som va klar i huvudet men hon såg knappt något & hon kunde ej gå så bra. När hon var färdig, så fråga hon morsan vilket håll hon skulle gå åt. Det visste ju inte min mor, så hon tittade på personalen & dom bara peka åt ett håll. . Ööh a så fick morsan förklara vart hon skulle gå. Det låg både fönsladdar&bröte på golvet, å ingen av personalen ställer sig upp & hjälper henne, förrän hon börjar & gå vilset omkring med fötterna. Då ställer sig en upp å säger' du vänta, jag ska hjälpa dig' Hon kunde ju lika gärna stupat i golvet direkt & brutit sig ! ÅÅÅHÅ fyfan för sån personal. Å det är väl den här äldre generationen som tröttnat på sitt jobb, men sluuuuuta då förfan skulle man vilja säga, å släpp in dom yngre som vill arbeta!
Så näe inte fan skulle man vilja bli gammal!
baaais

Kommentarer
Postat av: Emely

Kan inte annat än att hålla med, så var de på de stället jag var på i Malmö. Gillar de stället jag är på nu för där är de verkligen hur bra som helst. Men de finns nog gott om sånna ställen som du pratar om och de är fan sorgligt!

2011-02-23 @ 01:37:48
URL: http://mlyss.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-23 @ 02:02:41
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: bea

Ja precis de är ju så olika på olika ställen .Men de borde va samma för alla. Dom borde tänka lite, för en dag så sitter dom kanske själva där, & inte får någon hjälp.

2011-02-23 @ 09:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0