Gutenmorgen

Torsdag idag va, jajamen . Något speciellt som händer för er ? Inte för mig iallafall, ska strax ta vovven under armen & åka iväg till jobbet. Min lilla gosegris är så duktig på jobbet . :> Bara för jag sa de nu, så kommer han säkert inte va det idag . . haha näedå han har vant sig vid att se massa jobbiga kunder nu  .
Annars ikväll så får han följa med till stallet också, första gången . Men dock får han sitta i bilen, haha, för idag är det massa träningar där ikväll.  Inte så käckt om han börjar gapa & skälla där, då han inte är van vid hästar. Men jag ska ju inte rida idag så det går väl ganska snabbt . En dag ska han allt få träffa bruuden , men det får bli när hon kommer närmare hem, för dom har ju redan så mycket hundar där, endast tikar  & en schäfer som inte gillar om hunden ser tyken ut & skäller när den vill leka. Precis sån är ju Casillas ;D Så de får helt enkelt vänta.
Igår red jag ju ut, för de rasar is igen i ridhuset, GILLA inte .Så fick bli en tripp ut. Den vägen jag red har jag bara ridit en gång tidigare, den tar väl 1 timma lite mer, så när jag kommit halvägs, så gnäggade massa hästar & jag såg folk som var påväg in med sin lilla svarta shettis. Den gnägga hela vägen fram till deras hus. Jag var en bra bit bort då, men såg ändå . Sen helt plötsligt så hör jag hur hästen gnäggskriker igen, å då ser jag att han slitit sig. Han iväg i en jävla räserfart, fan va fort han kom. Jag visste ju inte om han var påväg mot mig eller dom andra hästarna i hagen. Så jag tänkte jag får slänga mig av för jag visste ju inte vart han va påväg. Jag ser även en liten unge & mamma springa efter den lilla shettisen. haha men dom kom ju såklart långt efter. Å den lilla shettisen stack inte till oss utan han sprang rättförbi mot dom andra hästarna i hagen. Men så han lät vettnii usch, sen blev min brud helt knäpp . Hon lät som en stucken gris & svansen rätt upp. haha å hon ville absolut inte gå framåt bara mot hästarna, så jag tänkte äääh vafan orka krångla. Men jag vet jag skulle gått förbi skiten ändå, för hästar har ju hästminne, så nu kommer hon säkert krångla där nästa gång.. Jaja jag vände iallafall & börja vandra på vägen, så sjukt halt så jag höll på att ramla flera gånger. Å med en spänd häst var det inte lätt.haha sen tänkte jag ääh nu måste jag försöka komma upp. Inte det lättaste på en häst som är lika hög som sig själv & att jag hade termobyxor på mig gjorde ju inte saken bättre... Men jag kom UPP :D sadeln blev la lite sne men de fick gå, var ju uppe iallafall . Men hon va fortfarande spänd & jobbig . Så vi skritta länge på den här vägen & jag tänkte vafan är infarten till skogsvägen dååå. . Då hade vi gått för långt såklart. Så fick vända igen, som tur har ju hästarna ett minne utav dess like, så hon visade vägen själv ;D Snällt när matte är vimsig i huvudet. haha . Kom hem iallafall, å de tog ju 1 timma också, så de va lagom . Yeey, nej nu får jag åka iväg..
Typiskt så glömde jag min jacka hos mormor & morfar igår
, så får ta min utan luva. BRRRRR . . Får la hämta den andra senare. Btw fan vad skönt det var att skriva på mitt tangentbord, så mjuka knappar tillskillnad på morsans data.

baaaaaaaaai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0