Tjenus

Vackra dagar har det varit. Å då sitter man inte & skriver här inte, näjj! Man ligger inte ute & steker i solen heller, För va fan gör de för nytta ? Händer ändå aldrig något. Då får man steka minst 50 dagar i rad, med +50 solkräm. hejja ;D Men jag bryr mig faktiskt inte, tycker inte ens det är skönt att ligga & svettas i solen, å sen hur kul är det & sitta & jämföra hur brun man är egentligen, hihi har hellre bättre saker för mig än att ligga still. Lite färg gör en snögg, men går man runt & ful halva året kan man lika gärna va de resten av halvan också. Näe nu ska jag inte va sån, de bara för jag ej gillar schteeeeek ;D Jag arbetar å har mig istället. Har dessutom fått ryggont nu, skiiit!!
Helgen har vart skön iallafall, det blev ju en lite längre helg därmed att påsk ger extra ledigt;D Så i fredags vart de lugnt här hemma tänkte jag säga, men det var de ju inte. haha ! Klockan 10 åkte jag med Marie till Lilla Edet på tävling, så jag var med henne där till 3,4 ungefär. Sen åkte jag & köpte grillmat, sen hem & bytte kläder . Iväg till hästen & skulle ut i skogen med henne, kom dock inte så långt innan hon tvärvände i tätaste skogen i full galopp. haha hej kom & hjälp mig , så jag slängde mig av innan ett träd precis ;D Sprang som en galning efter henne, tur att de inte va så långt hem . Hon stack dock till hingsten & sprang utanför hans hage, halååå smartis! Sen var de bara sitta upp igen & ta en liten sväng, å sen red jag i paddocken . Resten av kvällen var lugn iallafall :>
Sen på lördagen var jag & red hyffsat tidigt. Klockan 4 skulle jag & älsk på grillfest med massa trevligt fölk:D Det var lite tävlingar också . Bland annat lerduveskytte, haha jag som aldrig skjutit något mer än laser doome:D Fast jag behövde bara skjuta dom som hamnat på marken, så jag träffa en iallafall. Men jädrar va de rycker till. Ioförsig sen när dom fick fram älgstudsarn så kan man säga att knappt öronpropparna hjälpte. haha jädrar va högt! Sen va de lite annat, skottkärrkörning & lite allt möjligt. Mycket trevligt vart det iallafall :)
Älsk sov över tills igår, sen när han åkt hem blev det åka till hästen igen . Å eftersom det var så fint väder igårkväll så blev det grillning hemma hos mor&far :> GOTT!! Sen somna jag på soffan här så min rygg är som sagt inge vidare idag, jag gjorde någon konstig rörelse förut så blev ännu sämre. Men på med massa linement & ryggdyna , å ut & rensa det gamla smedhuset, för dääääär kommer stallet att bli , wiehooo ! Har rensat ett 'rum' där nu. Å de tog väl minst 3 timmar . haha så har jag & morsan börjat på det andra rummet med, men jävlar va grejjer det är alltså . . . Har hivat ut massa massa massa plankor nu, men har minst lika mycket kvar. Å en stor släde dom hade förr i världen .haha guud, orka spara såna grejjer!
Jaja det ska bli klart iallafall !
Nu tycker jag att jag förtjänar en dusch o sen en vesuvio, om janne har öppet idag dvs. .
bAAAI

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är ju skitcoolt att skjuta med sådana bössor! Håller med att det låter jättehögt, tjuter lite i öronen fast man har proppar, haha!

Provade att skjuta ett skott utan också, kändes som man varit på värsta rockkonserten i öronen sen ; )

2011-04-26 @ 21:41:46
Postat av: bea

hehe ja högt som fan

2011-04-26 @ 22:51:20
Postat av: Sandra

Haha! Samma sak har hänt mig när jag provade att skjuta med älgstudsare, pep i öronen efteråt fast jag hade såna orangea proppar i. Klarade du dig utan att få öronpip?

Jag tror det är kanske bättre med såna öronskydd som täcker hela öronen??

2011-04-27 @ 18:38:54
Postat av: bea

hehe noe de pep inte i örona. stod en liten bit ifrån & tryckte in dom gula propparna hårt i örona, men det dunka ju i kröppen ;D

2011-04-27 @ 21:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0