Kööörv igen

yees, ner med körv & makaroner i magen igen. hihi . Gött men mättande:)
Denna dagen började la inte speciellt bra. Försov mig :/ Vakna redan klockan 5, kunde inte somna om. Så upp & pissa vid 6, då somna jag om tills klockan ringde 7. Då tänkte jag 'bara blunda en liten stund' haha :/ vaknade 7:45, kul, skulle bara åka om 30 min. Och jag har endel att fixa på morgonen. Å i all hast så kom jag på att jag glömt skriva ut ett papper till Hunddagiset.. Åååååh, så fick jag åka hem till morsan & göra de. Så halv 9 kom jag iväg :p Men jag var framme på salongen 8:55 & kunden hade inte kommit, så tummen upp . :p
I morgon ska jag inte försova mig... Brukar alltid va så, torsdag krånglar, och fredag då är jag alldeles för tidig !
Hade rättså lång lunch idag, så mötte upp morsan på vårdcentralen. Hon var där & klippte lite äldre folk. Så vi käkade lunch i cafét där. Ost&Skink paj med sallad fick det bli, den var sviiiiiiiiingod! Så satt där en stund, sen öppnade dom valstället klockan 1, så då gick jag bort dit & rösta blått. Centern hade jävligt bra grejjer, men jag tog moderaterna. Varför ? Jo jag tänker på mig själv yeaah ego men de så man ska va, för man får fan inget tillbaka av andra har jag märkt;D Vilket alla ska göra när dom röstar, tänka vad som är bäst för en själv, å vad man själv tycker är ens ensak & ingen kan tala om för någon annan vad FEL är, för vi alla är olika, eller hur ;)
När de röda hade de i några år, ja då var det ju så bra tyckte vem?. Jo speciellt alla Trollhättebor för där är tamejfan nästan aaaaaaaaaalla röda. hahah.:>
Jag gillar inte politik men har verkligen försökt nu & lyssna.
Å jag tycker det enklaste är att säga, jag tycker det är bra som de är nu!
Å jag tycker att jag som arbetar för mina pengar borde få mer än någon som är arbetslös, som går endast på akassa eller sjukbidrag. Sen kan jag hålla med om att Moderaterna har tagit tag i den delen jävligt mycket, men det hade ju fan ingen annan vågat innan ? Det är aldrig fel med förändringar. 'Vi satsar på omställning och bygger broar tillbaka till arbetsmarknaden Sedan valet 2006 har Alliansregeringen genomfört många viktiga reformer som kraftigt minskat utanförskapet. Antalet sjukskrivna har minskat med cirka 100 000. Personer som får sjukaktivitetsersättning (förtidspension) har minskat med drygt 50 000.' Kul att bara gå hemma och va sjukskriven & få bidrag. VISST om man är såppas sjuk så man inte klarar någonting såklart ska den va hemma , helt klart! Å ja det är endel som får jäkligt lite bidrag. MEN när dom röda hade de, då tror jag otroligt många uttnjyttjade situationen, tex, sjukskriva sig , eller bara gå på akassa, för man fick jävligt mkt mot vad man får nu! Så därför tycker jag detta ett bra sätt att få ut ungdomar som är lata. För man måste fan arbeta för att få pengar. 
Sen den andra saken jag gillar med moderaterna, är att dom snackar mycket om lärlingsjobb+utbilda lärare mer! Å de behövs verkligen ! De röda snackar om att satsa mer att ungdomar ska få gå på comvux & få mer chans till att läsa. Men vad händer med dom som inte har läshuvuden, dom som inte vill/kan ? Därför hoppas jag tamejfan det blir mycket lärlingsjobb nu, så alla har en chans! Jag hade jävligt tur, som fick gå hos min morsa som lärling! =) Å jag tycker FR förtjänar några år till, han fick finanskrisen att hantera. Vilket alla tror är hans fel;D Men noooooooooo.
Sen finns det ju muucke mer man kan säga, men näe de räcker. Och jag erkänner att moderaterna har mindre bra saker likaså har andra parti det också, men inget parti har allt som man tycker är bra ? haha, då skulle man behöva göra ett eget parti nästan, kanske ska starta ett hähä;D + glöm inte att vissa parti bara hittar på & hittar på & inget genomförs tillräckligt bra , utan vissa saker är bara ljug!!!, Å alla har ju typ kastat skit mot varandra hit & dit. Vafan är de för vuxna människior som gör så kan man undra. . Vuxenmobbning på hög nivå!  NÄE BAJS på politikerna.

BTW jag är kär. prutt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0