Krockat med älg ?

Inte jag. Men fick ett samtal av mamma i morse. Hon började med att säga'Igårmorse krockade Gisela(min kusin) med en älg. Jag tänkte direkt, vilket sjukhus ligger hon på nu . Men hon hade en jävla tur som klara sig! Fifan, hon körde knappt i 50, men hela rutan är helt intryckt, inte sönder. Men helt mooooos.  Så hon körde rätt på en 6 taggad älg, som gjorde en kullebytta över bilen. Shit vilket tryck de måste vart. Jag har bara krockat i 9km eller vafan va de på körskolan man fick testkrocka i . ? Hyumm aja. Men så jävla äckligt!! Rentur hon klara sig & tänkte sig för att köra sakta! Men hon va nog riktigt rädd & chockad, hon skulle varna oss alla & köra saktaaaaa. Morsan sa att om man kör lagom kanske man hinner köra förbi en älg, men neeeeeeeee sakta är det enda. Men man vet ju aldrig. Har man otur så kan allt ske.
Älgens ben va skadat men hade tagit sig in i skogen igen, den sköts på eftermiddagen. Så de var ju tur så han slapp ha ont.


Älgar är ståtliga djur, men så otroligt stora & klumpiga.




baiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0