TJOHO.

Var ju hemma & lämna vovven hos mamma. Innan jag åkte så gick vi ut på en promenad. Å precis när vi börjat gå, så ser jag i ögonvrån på gärdet, MAMMA titta va många ÄLGAAAR. haha så kom de 4 stycken, 2 små ungar & honan & en tjur antagligen . . Casillas blev så glaaaad, haha. Men han fick bara sitta still & piiipa & titta. .  Dom stannade & tittade på oss, så vi vände & gick, då sprang dom i väg.  Sen vände vi igen då, för vi skulle ju gå våran promenad. haha va händer då, jo 2 älgar till kommer travandes. Mamma skrattade & dom stannade & kollade in oss också . Så gjorde vi likadant, å då stack dom med . hahaha, så otroligt vackra djur. Dom små ungarna försökte galoppera med så gott de gick, dom större travade långa kliv bara. :D  Så de va en härlig utsikt vi fick, jag kunde ju filmat dom så nära vi stod, men jag va helt facinerad så inte en tanke på att jag skulle ta kort eller filma. :>
Sen åkte jag iväg till kusinen & red. Jääävlar va länge vi galoppera i skogen, uppför nerför svängar hit & dit, sån jävla fart de blev för att hänga med. haha men kul va de som fan! :D Felicia är runt 1,65 men Hasko är 1,74 , så han tar ju lite större kliv & är snabbare. Men vi hängde allt med tillräckligt !


Jaoop, sen hade jag fått en paket på mitt utebord här på verandan, Grattis stod de. Jag trodde de va farmor, eftersom hon skulle bort & inte kunde komma till mig (ovanligt, NEJ ) aja, haha. Men det var inte farmor, de va grannen(hyresvärdarna) Fick en sån big toffée låda. NamNam. Har försökt ringa dom här, för att komma in på lite kaffe. Men dom svara inte . Kanske lika bra det, för jag ska ju ha kalas om några timmar. Å har endel att göra!

baii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0