Hemma igen .

efter 3 dagar i Stockholm . Underbart var det. Underbart hotel med supergod frukost!! Vi bodde nära till precis ALLTING, så detta hotellet var de bästa vi haft. Rica Hotels var det, finns dock 2 stycken ganska nära varandra, men den här låg precis vid Sf bio sergel .  YEey, har man handlat något då ? OJAA haha. Jag har 1 julklapp kvar att köpa bara, & en bild jag ska skriva ut på mig själv till mormor. hehe sen är det klart.
Köpte massa ringar igår för 200 kr, 6 stycken för 200 va billigt tyckte jag;D Sen kanske dom inte är dom bästa, men köpta på guldfynd iaf. .Så dom duger bra, mina ringar lyckas alltid försvinna hemma. Köpte även en vit julgran igår(JAG VET riktiga silvergranar eller vanliga gröna granar måste man ha inne innan jul) men det blir inte så för mig i år, för då kommer den granen barra direkt . Så de fick bli en plast i vitt, men den kommer bli fiiin fiiin, med mina kulor som jag köpt också .
Jag och morsan hade sammanlagt 2 resväskor på hjul 2 stora väskor att bära, 2 handväskor , 1 fylld clas ohlssons påse, och en låda med julgran att bära på till centralstationen . Inte för att det var överlångt dit, men tuuuuungt!
Var på stationen runt 15:00 . Eftersom vi ville va i god tid till tåget som gick 16:51. Haha för när vi åkte i måndagsmorgon var det svinhalt ute, jag vågade inte köra så fort, så jag & mamma fick springa till tåget,  vi hann precis med. Därför ville vi vara i god tid. Men ja de va ju inte lönt direkt, vi gick upp till spår 11 klockan 16:40 . Väntade , väntade, och väntade. Dom sa ändrad tid hela tiden , 5, 10 minuter åt gången ändrade dom vårat tåg. Så jävla dåligt, eftersom dom egentligen visste att det kommer ta låång tid. Dom kunde ju sagt de så alla resenärer slapp stå där i 1 1/2 timme att frya ihjäl. Min & morsans näsa va som rudolf med röda mulen . haha
När klockan blev 17:30 när den premilinärt skulle komma, då ändra dom till 18:00 . En suck utbröts & alla gick ner & värmde sig. Sen hade dom tagit bort vårat spår. haha men kom tillbaka, så gick upp klockan 18, men näe då ändra dom till 18:05, sen som tur va kom den 18:10 ..  haha och åkte ett antal minuter efter . .
Dom hade tydligen väntat på andra tåg i någon timma någonannanstans. MEN säg de då förhelvete i högtalarna istället för att de ska stå ' SJ håller tiderna' eller vafan de står. hahah.
Sen fick vi stanna några gånger på vägen också, samt i herrljunga, 1 station från Vara. Då fick vi vänta 30 min . Så ja vi var framme 22:15 i Vara. FUN :D Var hemma 23 . Svintrött..
Så fick jag ju inte hämtat min hund med , saknar min gosegriiiiiiiis vovve . Men Tina tyckte det var onödigt igår eftersom vädret är som det är. Så får bli ikväll istället!
Sov ju hos mor & far i natt, för hemma hos mig är det väl 0gradigt inomhus. haha har ju inte eldat på några dagar nu .
Farsan kör undan snö här på gården, så mjölkköraren kan komma fram. Våra småvägar blåser ju igen så jävla fort, så farsan ska köra ner mig till Grästorp vid halv 12, för morsan hade tydligen tagit min bil.
Börjar lite senare idag, skulle börjat 11, men folk ringer återbud i detta väder. haha
JUUUUUUUL om en månad.  längtar!
baii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0