Tjenixxen

Dagen började med jobb i 1 timma. Hade med vovven i bilen, både hans mjukisvovve & filt var med. Så han klara sig fint :)
Sen bar det iväg till Trestaddjurklinik. Skulle vara där vid 11:15, var framme runt 11. Så jag gick in & väntade. Där inne satt 2 stycken (retriversort) hundar med sin matte. Dom blev jätteglada när jag kom in & ville såklart hälsa. Men jag tittade inte på dom för jag vet hur de är att ha en glad vovve. Matte blev arg & sa till dom på skarpen -SITT NER, man ska inte hälsa på alla'
Sen så skulle jag gå och sätta mig, då blev dom glada igen, så dom trasslade till de, så mattes kaffe flög ut över hela väntrumsgolvet. haha, då blev deras matte ännu argare. Jag satt där lite tyst & försökte inte kolla på, när hon torkade upp allt:p Jag tänkte, om jag skulle hjälpa till men då hade nog hundarna kommit fram direkt. Så nej jag satt där & försökte inte titta på . . Ja var det slut där då ? nej .  haha, sen kom det 1 till hund, & de var en hane så dom började morra på varandra direkt. Så då blev matte ännu argare & ställde sig i ett hörn med sin tik & hane. Sen försvann dom ut. Då gick matte & satte sig igen ;D Då kommer det en hund till som blir buren av sin matte, & hon ställer sig framför dom andra hundarna & säger' åå va fina ni är' haha tror ni den där matten blev arg igen, eftersom hundarna blev glada;D & den andra som bar sin hund verka ju inte förstå de, hon fortsatte' ser du inte vovaarna, ser du inte? fråga hon sin hund ;D , som typ var blind. .  haha sen försvann hon ut & jag likaså, för då var det min tur att gå in. Jag får ju alltid gå in i en annan dörr med Casillas, för han har alltid någon smittsamm skit när han är där . Så vi fick in & väntade i vårat rum. Hon som släppte in oss sa ' värst va glad han är när han är hos veterinären' :D Jaooupp, sen så väntade vi. Såklart lite nervös var han & pep. Men när veterinären kom in, så blev Casillas överlucklig , han pussa henne o skulle gosa massa. Hon sa också ' deeeeeeeeeeeeeeeeeeeee är inte varje dag jag träffar glada hundar här' haha:p sen så hoppa han så snällt upp på bordet & hon fick lyssna hjärtat/lungorna. Allt lät bra & de såg bra ut i halsen. Så det var ju skönt att kennelhostan inte utvecklat lunginflammation iaf! Men det var exakt 1 år sen idag, han fick förra sprutan för de. Så han fick en ny idag :)
Sen var det dags att betala. Så jag gick ut med Casillas i bilen & sen skulle jag gå in igen. Då möter jag den här matten som håller i sin blinda hund & sen kommer dom 2 andra retrieverna, & hanen hoppar upp mot den blinda hunden. HAHA, dååååååååååå blev matte arg igen ? O skriker som fan på hunden .. 
JAG förstår om hon blev arg när hunden hoppa upp mot den andra hunden. Men att hon höll på & va arg på båda 2 när dom satt i väntrummet. DE är väl klart att hundarna var nervösa & oroliga inför sitt besök ? Dom vet ju inte hur dom ska beté sig. Sen om ens matte sitter & skäller på en, blir de ju ännu värre ? ... Pyckooooooooo !  Försök lugna hundarna istället & säg att dom är duktiga. Även om nu kaffet råkade åka ut, va gör de lixom?
Jaja, nog tjöötat om djuursjukligheter. Efter det stack jag till donken & köpte big mac;D Gott för magen, eller inte. En stund iallafall. hihi, fick även träffa min sötnos en liten sväng.Sen bar det hem till farsan & lämna vovven. För att sedan åka tillbaka & jobba.
Nu sitter jag här & funderar på om jag ska gå & ta en riskaka till.. haha minns ni när alla hade med riskakor till skolan ? typ som byte pokémon kort . haha
Förresten jag har köpt världens godaste saft, jag lööövar er!
Mix JordgubbRabarber . Satans god! Köp den :D
baii






Kommentarer
Postat av: Emely

haha, aaw söta lilla casillas :D

2010-03-04 @ 23:22:01
URL: http://paraiiso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0