Bloddroppe eller Blodbad ?

Jao det var frågan, när jag klippte av en hel bit hud av mitt finger. Det är ju meningen att man ska klippa av håret på kunden, inte ens eget finger. Eller bättre de än kundens finger? ahaha. Noe men man klipper ju sig då & då i händerna & de är inte så farligt:p men jag har klippt mig så här illa 1 gång innan. Då hela 'locket'av fingre, typ där rynkorna på fingret sitter.. Då fick jag ju ringa min kära mor & med gråt i halsen. Då vart de blodbad & jag trodde jag skulle få sy. haha. Men morsan kom till salongen & som tur va så hade jag lyckats sätta tillbaka hudbiten som lossnat. Så då hjälpte det att stoppa blodbadet. Men då när jag såg blodet forsa hela tiden, så kände jag mig lite konstig. Som om jag inte tålde se blodet? :O haha, då kom jag tänka på min bror, som jag skrattat så många gånger åt. När han fick ett jacksnöre i ögonbrynet, så de börja blöö. Då stod han framför spegeln med morsan. Mamma såg han blev lite konstig i ansiktet. Så fråga hon ' Du svimmar väl inte nu ? :) ' Brorsan bara - haha nej då' Sen så ramla han ihop. hahaha gud va jag skrattat många gånger åt de. Men de får jag ju äta upp nu.
För idag på första kunden, så klippte jag ju av en bit(inte lika stor som sist). Men ändå, en hel bit. Man känner ju ingen smärta precis när man  klippt av. Men sen när man ser hur allt blod börjar forsa. Men idag tog jag det lugnt, jag gick fort som satan & satte på massa plåster. Just för att de inte skulle blöda så mycket. Så fortsatte jag klippa & färga. Sen när jag väntade på att färgen på kunden skulle bli klar. Så såg fingret ut så här. Oooopss.




Börjar jag bli mörkhyad tänkte jag, hade ju inte vart helt fel, så spökvit som jag är. haha :]
Noe men jag fick ju såklart ta upp plåsterjävlarna igen & sätta de lösare. För detta såg inte så bra ut.
Men vilket innebar att plåstena gick igenom med blod. hejjaaa verkligen roligt att springa & byta plåster. Dessutom kom en kund fel. Så de blev nästan dubbelbokat. Men jag kämpade på, till klockan va 12.
Sen fick jag öppna hela skiten & låta de forsa ut i ett glas ljummet vatten. Hade ju såklart fastnat hår i såret. Extra roligt att peta ur. Så DÅÅ när jag stod där & tittade på blodet i glaset, så JA jag blev alldeles kall i huvudet & de börja snurra. hahah så tydligen är jag känslig mot blod också. Mycket blod måste de va, för när man rakar benen så slinter man ju då o då. De är ju ingenting, men händerna & ansiktet är ju extra känsliga på att blöda.
JAJA nu är det noooooog med snack om blod. haha

På lunchen såg det ut så här

Morsan hade vart i Trollhättan & köpt mer fisk, eftersom det bara är svart i akvariumet. Alla förökade sig som hon köpte sist. Haha så de blev endel! Men nu hade hon köpt lite mer oranga & några silvriga.
Men först måste man ju tömma ur vatten & grejja innan man släpper i nya. Så då när hon öppnat locket till akavariumet så säger hon' Bara dom inte hoppar ur nu' haha va tror ni händer då. De hoppa ur en svart jävel :p
Jag ropa typ' mamma de hoppa ur en' Då blev hon chockad & skrek ' vaaa ska jag göra nu då ' haha för vem fan vill ta i en sprattlande fisk?
Jag hatar fisk! :p
Men den här herrn hade säkert velat ta den i munnen

Här drömmer kiisen om att få sitta i fönstret tror jag



ops, bara när mamma inte ser :p



Här är en skön bild också. Den är från helgen , då Casillas tog stryptag på morsan;p



Näääe, dags att se Desperate Housewives nu.
baaii



Kommentarer
Postat av: Bella

Det är precis den jag har fast den guldiga och jag går alltid tillbbaka till den så fort jag provat någon annan. Men som sagt, mina ögonfransar tar stryk av att den e så hård tror jag!

2010-03-23 @ 21:41:38
URL: http://dusunce.blogg.se/
Postat av: Bella

haha körv? hah de kan ma n kanske kalla det:P

Nej dom ramlar inte av men går av... men jag har väl känsliga ögonfransar lr nått:)

2010-03-23 @ 22:12:26
URL: http://dusunce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0