Hej mitt vinterland c[:

Fiiiiiiina fiiiina snö.  Tänk att de blev lite storm änd å :p Men nu verkar det ha lugnat sig.
Jag gick upp redan halv 7 i morse, tände brasa, för idag är det ganska ganska kallt ute också. Så det drar in massa kyla. Sen var jag ute med vovven, & va roligt. Fick börja med att skotta så jag kom ut. haha :D vovvsen är överlycklig, han simmar i snön.
Sen vart jag till brevlådan, sen in & betala massa räkningar. Bruka göra de direkt, så slipper man se dom där stackars papprena. .
Vid 11 så tänkte jag vila lite, för då börja jag bli trött. Somnade en stund, vakna sen somna jag. Sen hörde jag bara hur vovven skäller som ett aaaaaaaaaaaaaaas.  Herregud vem är här nu tänkte jag, jag va helt borta så jag låg kvar & gick inte upp. Hade ju knappt kläder på mig. haha sen hörde jag att de började dunka på taket.  Så då gick jag upp tog på mig ytterkläderna & gick ut. De va dom som äger huset som börjat skotta av snö på taket. Från framsidan ser det bra ut förutom över verandan. Men på baksidan shiiiiiiiiiiiit, de va ju fan 1 meter snö på höjd djup ? . haha. Så jag tänkte jag får ju hjälpa till, så Bengt stod längst upp på taket o skyffla, sen skyffla jag vidare. Eftersom snöjäveln inte kunde kana hela vägen ner. . haha. De tog nog 1 1/2 timme minst.  Men nu är det ju av iaf, så nu rasar taket nog inte in .
Men satan va kallt de blev, sitter här inne nu & äter varm Ost & Broccoli soppa. Mummma :)
Ikväll är det tänkt att brorsan ska ha sitt lilla 25års kalas. Hoppas vi kommer ut bara, för smörgåstårta är aldrig fel . hihi.


Lite bilder på Snööööön då ;D


Detta är innan vi skottat ner taket





Osååå efter ;D




Det är lixom som 2 berg, med liten väg emellan, så funderar på att bygga mig en iglo som Eva sa jag kunde göra. hehe, näe nu kallnar soppan
BAAAAAAAAAAI
'




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0