Svininfluensan

Hur många var det som tog vaccinet, eller man kanske ska fråga , hur många var det som INTE tog vaccinet ? För typ ALLA gjorde ju de. Inte så konstigt heller, eftersom alla gick ut i media & sa vad som kunde hända, om man inte tog de. Man kunde dööö, smitta andra & ja vet inte vad. Men alla dessa biverkningar då. Såg dom verkligen över detta noga? Nej. Lyssnade nyss på lille Arvid i tv4 nyhetsmorgon. Arvid är en utav dom som fått bivekningar. Finns några fall! Arvid har någon nervsjukdom/epelepsi? Minns inte vad den hette. Men den gör att musklerna inte fungerar som dom ska. Han blir trött & kan somna på alla möjliga ställen. Som han själv sa, han var ute & cykla med sin kompis. Då han somnade på sin cykel . Även när han skrattar för mycket så , blir han helt krampig & konstig. Han hallucinerar även, inte när han sover. Utan när han är vaken. Han sa att det kändes som någon tog på han & rev han, samt gubbar hit & dit. Som då resten av familjen inte ser & kan inte hjälpa honom. Sjuuukt. Detta har ju drabbat några stycken..Å detta är en sjukdom som man kommer få ha hela livet. Arvid har fått tabletter, som hjälper lite grann, det händer inte så mycket nu för tiden. Men så hemskt att behöva käka tabletter hela livet, bara för läkesnubbarna inte viste hur mycket biverkningar vaccinet hade. HEMSKT!
Mamman till Arvid sa 'de va precis några dagar innan vi bestämde oss för att ta den, för hela skolan gjorde ju de' Men hon ville egentligen inte ta den!  Usch.. Då får vi se hur många mer fall de blir då.
Jag hittar inte sändningen med Arvid. Men den ligger säkert inne på tv4, senare.

Så jag får väl erkänna, jag tog inte vaccinet. Å det är jag glad över att jag inte gjorde, jag hade inte heller velat ge mina barn(om jag hade haft barn dvs:) Visst kanske man hade sett annulunda på det när man väl hade. Men nej jag är ganska säker på att jag hade tvekat från början till slut.



Yeeey. nu blir det snabbt till jobbet. Sandra kommer idag också :)

baaii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0